Sanggar Persahabatan

JOM SHOPPING DI KEDAI SAYA!!

Kongsi Cerita

get this widget here

Wednesday, July 8, 2015

Baju Kurung Aisyah Bahagian 2

Assalamualaikum...

Salam Ramadan...


Akhirnya baju kurung Aisyah siap jugak. Tapi....

Sebab dah terlalu lama tak buat baju kurung, hasilnya baju pertama yang siap agak menghampakan...

Pendek dan lebar sangat. Lagi tak seronoknya Aisyah tak suka baju tu....  :(

Saya tahu hasil yang sama akan terjadi pada baju yang kedua juga sebab saya potong sama-sama kain tu. 

Jadi sebelum cempedak menjadi nangka saya buat :

Plan A :

Saya pergi beli kain tambahan.

Walaupun kain asal banyak lebih tapi saya berangan nak buat cantuman kain warna plain.

So konon-kononnya nampak macam sambungan tu disengajakanlah bukan sebab tak cukup kain :P

Saya plan nak sambung siap-siap kain tu sebelum jahit.

Sambung punya sambung bila dah siap cantum bajunya, cantumannya tak rata.

Cantuman depan dan belakang agak tinggi rendah.

Jadi saya buat :

Plan B :

Saya tepek renda....

Dan inilah hasilnya...

(Sila abaikan budak tak berbaju kat tangga tu ye... ;P)


1 comment:

Unknown said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, resepi dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)