Sanggar Persahabatan

JOM SHOPPING DI KEDAI SAYA!!

Kongsi Cerita

get this widget here

Friday, August 26, 2011

Gempa di WDC

Hari tu 23 Ogos jam 1 lebih dekat-dekat pukul dua masa saya sedang menggosok pakaian tiba-tiba rasa rumah bergoyang-goyang.

Saya terus jerit nama anak. Ingatkan dia tengah main lompat-lompat. Sebab tu rumah bergegar.

Bila anak saya jawab dia tak buat apa-apa saya pun pelik le.

Kenapa pulak rumah ni bergoyang semacam. Tapi bila tengok almari dah mula tumbang saya pun capai tudung dan terus berlari ke bawah. Saya tarik anak saya keluar rumah.

Sempat juga saya telefon suami. Rupanya di Embassy pun bergegar.

Memang agak terkejut tapi tak lah sampai menjerit. Mungkin lebih kepada keadaan terpinga-pinga.

Kat luar rumah tengok jiran-jiran dah ramai juga yang keluar.

Sempat tanya sorang jiran tu, biasa ke berlaku gegaran macam ni.

Dia kata tak pernah. Jadi bila tengok laporan berita selepas tu baru la tau kejadia yang berlaku tu gempa bumi berskala 5.9 richter.

Kali terakhir WDC mengalami gempa tahun 1897 masa tu 5.8 skala richter. Jadi yang kali ni sejarah jugalah utk WDC.

Ni lah keadaan rumah saya selepas gempa... banyak perabut tumbang dan retak di sana sini.

Mula-mula pengalaman ni agak menakutkan. Tapi sekarang dah jadi kenangan manis pulak.

Alhamdulillah saya berpeluang merasai gempa. Cuma doa saya janganlah lagi berlaku selepas ni... Takut rumah runtuh terus pulak.. huhuhu






No comments: