Sanggar Persahabatan

JOM SHOPPING DI KEDAI SAYA!!

Kongsi Cerita

get this widget here

Friday, February 3, 2012

Projek DIY untuk Baby...

Malam tadi ikut suami pergi CVS (Farmasi besar kat sini).

Sebelum tu bisik-bisik kat dia kalau nak pergi CVS bole tak pergi CVS yang dekat dengan Michael (Kedai Kraf).

Hajat sebenar tu nak cari benang sulam dan benang kait warna pink.

Jadi suami saya pun bawak le saya pergi ke CVS yang dekat dengan Michael. Memang selang beberapa buah kedai je. Lepas beli ubat dan beberapa barang keperluan harian di CVS saya pun dengan bersemangatnya mengorak langkah ke Michael.

Kat Michael ni bagi kawan-kawan yang minat kraf memang bole duduk berjam-jam kat dalam tu. Semua keperluan kraf yang kita nak buat dan tak nak buat ada kat dalam tu. Setakat ni saya memang tak pernah berjaya menghabiskan setiap inci kedai tu menelek setiap barang. Besar sangat dan banyak sangat item yang dijual. Memang sangat-sangat menarik!

Nak memendekkan masa menunggu cik hubby, (Sian dia baru balik kerja...) lepas jalan-jalan sikit kat bahagian felt craft saya terus ke matlamat asal. Cari benang sulam dan benang kait! 

Dah dapat barang yang dicari saya mengambil sedikit masa lagi melilau-lilau kat kawasan tu dan saya terserempak pulak dengan sesuatu yang begitu menarik perhatian saya untuk saya belek-belek dan seterusnya dimasukkan ke dalam troli :p.

WOW! Set DIY untuk baby blanket. Sebelum ni untuk anak sulung saya pernah buat blanket guna patchwork. Jadi saya agak teruja nak cuba set DIY ni pulak.

Set ni menggunakan kaedah quilt. Benang akan disulam terus di atas kain blanket yang sudah siap berprint. Mungkin saya akan membuat beberapa penambahan bila projek ni siap contohnya menampal bahagian belakang blanket dengan kain lain supaya lebih kemas dan baby pun lebih selesa. Tak maulah bahagian depan cantik tapi bahagian belakang blanket berserabai dengan benang kan. 

Jom cuci mata dengan set DIY ni!


Set DIY Baby Hugs Dimension


Disertakan dengan benang, jarum, kain yang siap berpaten dan kertas arahan.




3 comments:

lia said...

bestnya DIY untuk baby tu....emm,kalau lah ada jual kat sini...hari ni jugak sy pergi beli....haha...aida,nk tny, benang kait mcm tu brp harga seketul?

...aida... said...

Lia, benang kait macam dalam gambar kat atas tu harganya $4.99. Kalau tukar RM dalam RM15. 100% acrylic. Sangat ringan dan lembut.

cikwawi said...

mak dengan neneks tanya mana gambar iyddin? diorg soh post gambo iyddin banyak2...