Sanggar Persahabatan

JOM SHOPPING DI KEDAI SAYA!!

Kongsi Cerita

get this widget here

Thursday, July 17, 2014

Kuih Lompat Tikam Hilangkan Sakit-Sakit Badan?

Eh betul ke?

Betul ke kuih lompat tikam bole hilangkan sakit badan?

Itulah yang nenek saya ulang beberapa kali malam tadi.

 Kebetulan semalam Mak Ngah saya beli kuih lompat tikam ni kat pasar Ramadhan pastu tak ada sesiapa pun yang usik. Masing-masing kekenyangan sangat agaknya...

Jadi, kebetulan saya memang badan rasa tak sedap semalam. Sakit-sakit dan rasa letih sangat...

Saya ambillah sebungkus dan saya habiskan...

Kesannya...

Betullah!!! Esok paginya saya rasa cergas dan sakit-sakit badan saya hilang!!!

Saya tanya nenek saya balik betul ke kuih lompat tikam boleh hilangkan sakit badan.

Nenek saya kata ye! Dia kata... orang dulu-dulu kalau lepas buat majlis kenduri mesti dihidangkan dengan kuih lompat tikam ni untuk hilangkan lenguh-lenguh penat lelah masa kenduri...

Ha, apa lagi boleh la test lepas ni ye bagi sapa-sapa yang rasa sakit-sakit badan tu. Hihihi...

Gambar daripada google

1 comment:

Anonymous said...

makan pon sakit