Sanggar Persahabatan

JOM SHOPPING DI KEDAI SAYA!!

Kongsi Cerita

get this widget here

Monday, April 26, 2010

Aktiviti sepanjang hari ini....

Selewat jam 4.00 pagi saya baru melelapkan mata pagi ini untuk menyiapkan tempahan Jue. Asalnya Jue minta 20. Tapi terus terang dalam masa satu hari saya tak mampu nak buat sebanyak itu. Cuti pun Ahad je. Sepanjang hari Ahad tu macam-macam benda nak di buat. So, malam pukul 10 baru mula menjahit. Pulun punya pulun dapat 5 ekor jek... Nasib baik Jue cakap awal2 tak kisah berapa pun yang siap. 



Di sekolah pagi-pagi lagi saya settlekan urusan lawatan pelajar ke KLCC untuk bulan Jun nanti. Dah pending seminggu urusan ni selepas jabatan reply semula ke sekolah. Kes tak cukup dokumen. Tak tau pulak lawatan kalau 2 bas kena dua dokumen yang berbeza. (Selama ni saya buat satu bas saja. First time buat 2 bas sebab permintaan tinggi) So daripada 9 salinan terpaksa dijadikan 18 salinan. Semuanya kena pecah 2. Jadikan dua kumpulan AJK untuk setiap bas, 40 nama pelajar untuk setiap bas, maklumat perbelanjaan untuk setiap bas, dll. 9 salinan untuk setiap permohonan setiap salinan 6 muka surat. Jadi 6 x 18 salinan + lagi 9 salinan pertama yang dikembalikan... Banyaknya pokok yang nak ditebang... Sepatutnya Jabatan Pendidikan perlu memikirkan kaedah yang lebih lestari. Walhal dianjurkan oleh Kelab yang sama, tempat lawatan yang sama dan AJK yang sama. Kenapalah nak membazir kan... Apa pun mesti ada rasionalnya kan kenapa jabatan buat macam ni. (Think +ve je la..)

Tengah hari hantar buku latihan sejarah pelajar tingkatan 2  kepada Ketua Panitia untuk di pantau. Setakat hari ni dah settle 4 kelas. Tinggal 3 kelas je lagi nak buat. Takpe.. masih on time... Petang mengecat bersama pelajar sampai pukul 5.00. Alhamdulillah, hari ni ada pelajar lelaki bantu. Barulah tercapai tempat-tempat yang tinggi tu.


Lepas ambil anak tidur sekejap. Memang masa tunggu anak di pagar sekolah dia lagi dah terlelap. 

Malam ni nak siapkan teddy untuk Azfa dan Fadh pulak. Harap-harap tak lewat sangat tidur, sebab dah dua malam tidur pukul 4.00 pagi. Tak elok untuk kulit wajah ni. Ahaks...Macam nilah selalunya. Apapun kesibukan tu kadang-kala menyeronokkan daripada apabila kita bangun dari tidur, lepas tu tak tau nak buat apa-apa sepanjang hari tu. Ok kawan-kawan selamat beristirahat semua malam ni....





No comments: