Sanggar Persahabatan

JOM SHOPPING DI KEDAI SAYA!!

Kongsi Cerita

get this widget here

Saturday, May 29, 2010

DIY : PIN CUSHION



1)  Sediakan bahan-bahan seperti gambar di atas; kain felt (dijadikan bentuk bulatan (2 keping) dan segiempat ikut panjang diameter bulatan), benang, gunting  jarum, kapas, dan aksesori untuk hiasan.

2) Jahit semua hiasan terlebih dahulu.

3) Contoh hiasan yang telah siap dijahit dan disulam.



4) Cantumkan bahagian bulatan dengan potongan segiempat tadi dengan jahitan (dalam buku tulis jahitan selimut).

5)  Setelah selesai menjahit bahagian atas, jahit pula bahagian tepinya. Nama jahitan ni saya tak tahu. Jahit suka hati aje, asalkan bercantum. Nampaknya macam jahitan pakar bedah je... hihihi. Seterusnya, cantumkan bulatan yang satu lagi sebagai tapak pin cushion.

6)  Pada bahagian bawah ni jangan jahit habis dulu, sebab kita perlu sumbatkan dengan kapas....



7)  Bila sudah mampat kapas tu, barulah diselesaikan jahitan yang tergendala tadi.

8) Hasil pin cushion yang dah siap.

9) Ketiga-tiga pin cushion ni akan diserahkan kepada peserta giveaway saya dan follower yang bertuah.

Kalau masih belum sertai lagi,,,, masih ada masa. Tinggal satu hari saja lagi. Cepat-cepat tau! Untuk menyertai giveaway saya ni, check post tentang giveaway saya sebelum ni. Jawab soalan pada bahagian komen dan nantikan  keputusannya!!!!!





No comments: